hohohoo..hatiku riang skali...nape ea?? bese la ...i kan suke bikin HOOOTTTT!!! hahahaha...ilang suda sakit hati i..actually malam td t'emo ckit..bese la orng pempuan...ujung2 bulan nie kan..paham2 jer ler...hikhihikk...jahat aku kan?? yerp...mmg jahat pon...bek ngaku...dari JAHAT PERASAN BAIK...tul x kawan2?? aauuwww...xabes2 nk melaser i nie...hokey...
secara rasionalnye...ade betul gak kate kawan-kawan aku...hal yang lama xperlu nk di ungkit lagi...memang betul...TAPI ianya..memang jadi PENGAJARAN yang berguna teramat la buat diri aku dalam mengenali insan yang bernama(betul ker bernama nie??) LELAKI.....
hokeh...tajuk entri aku tuh..sebenarnye...alkesah...beberapa tahun dahulu...yer arr..mse tuh tgh angau...CINTA itu kan BUTA....so aku BUTA la sekejap...bese la..time cinta semuanya indah..bila dah break..semuanya buruk...tp keburukan tu bukan sengaja nk dibuka tp untuk pengajaran buat sekalian umat manusia...
...TRUE LOVE ISN'T ALWAYS EASY...
ade seorang gadis tujukan ayat ini pada aku..pada ketika itu aku rase aku di pihak yang benar...ternyata aku salah...die yang benar..benar dalam segala-segalanya...kalu xde angin masakan pokok boleh bgoyang...btul x...kesian die...aku yg salah faham...kalau aku diberi peluang...aku nak mintak maaf pada dia...yg aku tau sekarang nie Alhamdulillah..die bahagia dengan insan yang tersyang...Ensem lak tuh...bsyukur la sangat kan..semoga die bahagia hingga ke akhir hayat..amin...
actually benda simple...kalau ko xbuat salah..xperlu nk lari2...seolah-olah mcm takut pada bayang-bayang sendiri..kalau rasa diri berada ditempat yang benar...just stand for it..aku pon xlarat nk kejar dah...lantak korang la nk buat hape pon..mcm aku ckp dr awal korg memang xkaco aku pon...tp korg plak yg rse tkaco dgn entri yang aku buat...hahaha...
aku tulih bahasa melayu tuh..tp rojak la...bukan arab or mandarin..english aku kurang power ckit..jarang jumpe entri english aku...tu pon susah nk paham...sekarang nie aku redha jer..sebab tu aku xmdoakn korang bahagia atau pon xbahagia...semuanya aku serah pada Allah...Dia yang lebih mengetahui segala...aku nie manusia biasa jer..yg hanya boleh menilai apa tersurat dari pandangan mata kasar..tetapi hakikat yang sebenar n segala yg tersirat diluar kawalan aku...tp kalu ade yg kecik hati terasa...ade aku kesah???(^_^)v
by the way...macih banyak2 sebab sudi baca blog cikai aku nie...tharu la jugak...memang aku xsuke korang...tp aku suke bace entri2 korang tuh...sedikit sebanyak dapat la merungkai segala yg tersirat sebelum nie...sebab tu jangan mempermainkan perasaan orang lain..xpasal-pasal orang lain juga terbabit sama...benda ni die pusing-pusing situ jer...xpie kmana pon...sebab tu bila kita buat sesuatu fikirkan effect dia akan datang...jangan bertindak terburu-buru...huhu..aku la tuh..suke btindak tburu-buru...huhu...
actually bukan aku berdendam...sedikit pn xrase mcm tuh..nk balas dendam...haih...xde pekdahnyer...orang dah xsuke...kite xleh pakse...tapi jangan la ko mainkn perasaan orang...kalu bleh bukak group anti...dh lame aku bukak dh...kang mengamuk la ko...tgk brape ramai bekas awek2 ko berkumpul...adela sedikit perasaan meluat dengan perangai budget bagus ko yg xseberapa bagus tuh....
standard la..perasaan orang..ko bleh kawal ker???? as long as die xmention name ko...die xbuh gambo ko...orang masih xtau sape diri ko tuh..cuma sebahagiannye jelah yg mengetahui...so die xmengaibkn ko pon...ala..it's same like...ko mengata ex-awek ko tuh terhegeh-hegeh kt ko...sedangkn ko xde bagi hitam putih pon kt die...panjang lebar ko kutuk kt FB & Belog ko...siap berjuta-juta yg memberi respon* berjuta ke???..ade ko mention name die?? xde kn?? cuma sape tergigit cili padi die la yg rase pedas...dan ini blog aku..suke ati aku la nk tulih ape...btul x??
setakat luah kn blog nie jelah...kalu2 ade yg sudi mendengar luahan hati yg xseberapa nie...macih banyak2 kepada yg membace...terutama cik Imma & my silent readers yg kamu kenal melalui korang gak...xleh nk mentions name ats permintaan meke...blog nie kn benda yang general...ade orang komen aku..kalu xsuke jangan bace...tp sifat aku plak..yg xsuke tu aku lagi suke nak bace...pie la dekat blog2 yg femes cm Hanis Zalikha, Cik Epal..ade jer orang xsuke meke...then orang tuh siap bg komen lagi...but why they still follow?? sebab meke suke jage tepi kain org mcm aku..haha..memang ini journey dalam dunia blogging...kalu x..jangan berblog...
tp bwat Cik Nur...saya dah xleh follow dah..meke nie sangat baik hati..sbb xmo saya sakit hati dengan meke..so meke dah melarikan diri lg dan jejak xleh nk di kesan dah...for sure meke boleh trus menerus follow belog sy secara terbukanya...kerana saya sentiasa ade di sini....=)
actually benda simple...kalau ko xbuat salah..xperlu nk lari2...seolah-olah mcm takut pada bayang-bayang sendiri..kalau rasa diri berada ditempat yang benar...just stand for it..aku pon xlarat nk kejar dah...lantak korang la nk buat hape pon..mcm aku ckp dr awal korg memang xkaco aku pon...tp korg plak yg rse tkaco dgn entri yang aku buat...hahaha...
aku tulih bahasa melayu tuh..tp rojak la...bukan arab or mandarin..english aku kurang power ckit..jarang jumpe entri english aku...tu pon susah nk paham...sekarang nie aku redha jer..sebab tu aku xmdoakn korang bahagia atau pon xbahagia...semuanya aku serah pada Allah...Dia yang lebih mengetahui segala...aku nie manusia biasa jer..yg hanya boleh menilai apa tersurat dari pandangan mata kasar..tetapi hakikat yang sebenar n segala yg tersirat diluar kawalan aku...tp kalu ade yg kecik hati terasa...ade aku kesah???(^_^)v
by the way...macih banyak2 sebab sudi baca blog cikai aku nie...tharu la jugak...memang aku xsuke korang...tp aku suke bace entri2 korang tuh...sedikit sebanyak dapat la merungkai segala yg tersirat sebelum nie...sebab tu jangan mempermainkan perasaan orang lain..xpasal-pasal orang lain juga terbabit sama...benda ni die pusing-pusing situ jer...xpie kmana pon...sebab tu bila kita buat sesuatu fikirkan effect dia akan datang...jangan bertindak terburu-buru...huhu..aku la tuh..suke btindak tburu-buru...huhu...
actually bukan aku berdendam...sedikit pn xrase mcm tuh..nk balas dendam...haih...xde pekdahnyer...orang dah xsuke...kite xleh pakse...tapi jangan la ko mainkn perasaan orang...kalu bleh bukak group anti...dh lame aku bukak dh...kang mengamuk la ko...tgk brape ramai bekas awek2 ko berkumpul...adela sedikit perasaan meluat dengan perangai budget bagus ko yg xseberapa bagus tuh....
standard la..perasaan orang..ko bleh kawal ker???? as long as die xmention name ko...die xbuh gambo ko...orang masih xtau sape diri ko tuh..cuma sebahagiannye jelah yg mengetahui...so die xmengaibkn ko pon...ala..it's same like...ko mengata ex-awek ko tuh terhegeh-hegeh kt ko...sedangkn ko xde bagi hitam putih pon kt die...panjang lebar ko kutuk kt FB & Belog ko...siap berjuta-juta yg memberi respon* berjuta ke???..ade ko mention name die?? xde kn?? cuma sape tergigit cili padi die la yg rase pedas...dan ini blog aku..suke ati aku la nk tulih ape...btul x??
setakat luah kn blog nie jelah...kalu2 ade yg sudi mendengar luahan hati yg xseberapa nie...macih banyak2 kepada yg membace...terutama cik Imma & my silent readers yg kamu kenal melalui korang gak...xleh nk mentions name ats permintaan meke...blog nie kn benda yang general...ade orang komen aku..kalu xsuke jangan bace...tp sifat aku plak..yg xsuke tu aku lagi suke nak bace...pie la dekat blog2 yg femes cm Hanis Zalikha, Cik Epal..ade jer orang xsuke meke...then orang tuh siap bg komen lagi...but why they still follow?? sebab meke suke jage tepi kain org mcm aku..haha..memang ini journey dalam dunia blogging...kalu x..jangan berblog...
tp bwat Cik Nur...saya dah xleh follow dah..meke nie sangat baik hati..sbb xmo saya sakit hati dengan meke..so meke dah melarikan diri lg dan jejak xleh nk di kesan dah...for sure meke boleh trus menerus follow belog sy secara terbukanya...kerana saya sentiasa ade di sini....=)
Nota Kaki: Semoga Korang Bahagia jika Kebahagian itu milik Korang.....

4 comments:
i like ur luahan...
kepada insan berkenaan tu, ko tu buget bagus jer.. ntah2 mengucap pun x reti, tp ade ati nak jadi ustaz. pendek kate aku tujukan pada insan itu sebagai munafik dan dayus...
sebab pe dayus???
sebabnyer bile de masalah dia main lari2... bukan nak berdepan pun ngan masalah... pegi mampus lar ko nak lari mane...
ade aku kisah...
p/s : lari2 pun ko bkn leh lari ke syurga pun...
hohoho..i like ur last statement...
sorry la..ade tmention pasal ko ckit...nk die sedar...supaya die cermin diri gune cermin harry potter ker...biar nmpk trang dan nyata serta jelas skali perangai huduh die tuh...dah cermin diri sendri xnmpk..kn?? hihihi
ekk...dia dh delete lg skali..ish2,ske btul men lari2 la itu org..
Biarkan si luncai terjun dgn labu2nyer...anyway..
Nur...thanks krn sudi mgomen...jgn lupe komen2 gak la entri2 yg len...=)
Post a Comment