Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 42: PeReMPuaN MaTeRiaLisTik???

Salam Alaik',



hurm..korang pernah kes brader love nie???
me comment: memang la ppuan nie nampak sangat die punye materialistic die tuh...sampai die sanggup menghina bekas tunang dia sendiri. Duit mampu membeli cinta dia dari Samad. Sheryl nie memang salah..

TETAPI!!!!!

bukan la 100% salah..ha3( abes la aku..satgi sure aku kena tibai..sbb menyokong sdikit perempuan nie) maybe jugak saat ini sebenarnye die xsdr ape yg die cakap...perempuan kalau dah marah lepas cakap jeh...benda yang xpatut pon bleh terkeluar..sebab aku pon jenis camtuh gak..mujur Habibi aku tahan..melaser la cm mane skali pon..hi3...

dan tuk si Samad tuh...rasenye hal mcm nie xperlu nk heboh satu Malaysia.Malu dow..selesaikan masalah korang secara personal..orang luar nie dia xtahu masalah korang yang sebenar. Now xpasal-pasal dh nampak mcm perempuan nie yang jahat..sekarang nie sama2 malu..budget mintak tolong same Brader Love..masalah boleh selesai jadi lebih huru hara lagi..xpon ko pie slow talk dengan lelaki yang kaco tunang ko tuh..bukan kah dalam islam menyatakan Haram bila sesorang itu menganggu tunangan orang. dan ini adalah lumrah buat mereka yg bertunang..pasti ade dugaan yg mereka harus lalui..kalau xkuat mmg akan kecundang di tgh jalan.

aku rase xsalah apa yang perempuan tuh kata..die pk untuk long term life die...die xnampak apa2 usaha Samad...macam die cakap..kata nak kembangkan lagi business..so sepatutnya die buktikan...Usaha..mcm ppuan tuh kate mcm xde USAHA...mmg la ppuan nie bukan jenis yang bersabar...Kadang2 nak berbusiness banyak benda nak difikirkan...tetapi kalau xde usaha..jangan kate Si Sheryl nie..aku pun xsuke..at least bila Samad nie berusaha...Sheryl nie akan appreciate dia..tp sah2 la ppuan nie xappreciate..si Samad tuh dah beli lori dah..he3

xkira apapun..duit memang penting sekarang nie..teringat dekat kawan aku..Nana..die pernah cakap kat aku mcm nie.."Huda...kalu ko pie pasar..bawa cinta ko tuh..dapat beli ikan x??" dia sambung lagi.." mau apek tuh kate ppuan nie gila" ha3..btul jgk..

dan kalau nak diikutkan..lelaki zaman sekarang nie banyak yg xleh pakai dari boleh pkai..ade yang dah elok2 keje,berenti..konon nak buat business sendiri la hape la...kalau xkeje mcmmane nak datang modal..nak untung atas angin je keh?? xberusaha untuk memcapai cita-cita dia.Duk bergoyang kaki jeh..Ade jugak yang memang suka hidup dengan duit Perempuan, dah kita susah payah cari duit..nak kena bagi kat dia plak..kalu setakat hidup dengan duit perempuan tuh xpe lagi...memasang plak tuh..ade kekasih lain...Kaum Adam yang spesis nie dia bijak..dia pilih perempuan yang bijak pandai, kaye than cantik..itu jelah umpan dia..dengan adenye perempuan macam nie..dia boleh survive.

actually pada aku..kalu nk mcari calon suami nie...carilah yang ade masa depan. dia tahu ape yang die nak...pandai merancang kehidupan dia..brusaha untuk memiliki sesuatu. xperlu yang kaya sangat..sat gie die mintak izin kawen 2 3 org lagi..kita gak yg makan hati.Cukup sekadar yang mampu menunaikan tanggungjawab die sebagai seorang suami. mampu memberi nafkah zahir dan batin, ppuan plak hanya membantu sedikit..ade kerjasama, bleh bertolerensi..bukan bersikap I'm a Man..

ha.bercakap pasal i'm a Man nie...korang kalu bab bagi nafkah..xplak I'm a Man..bukankah memang itu tanggungjawab korang..tapi bila bab nk tambah cawangan time tulah nk kate diri tuh i'm a Man..such a stupid answer. satu lagi perempuan yg sanggup jadi bini num 2 tuh pon same..kalo ko dah tau die laki orang yang ko nak layan buat ape..satu lagi kalau lelaki nie boleh menceritakan kelemahan isteri dia pada orang lain..xmustahil satu hari nanti die akn bukak cerita yang sama pada ppuan lain..satu lagi..perempuan jangan la cepat terpedaya dengan lelaki yang mcm nie..dorang nie memang pandai buat ayat kesian..menunjuk diri dia kurang kasih sayang..semua kelemahan itu pada perempuan...dia jer baik..xpernah buat salah..padahal dia la punca segalanya..bila dah terkena batang hidung sendiri perempuan jugak yang salah. adoiyai...

aku xbrani la nak kate banyak..sebab aku pon xkawen lagi...so aku xtau lagi kehidupan rumahtangga aku nanti mcammane..tp di dalam berkasih nie pon kecundang...dan xmampu nak mengatasi inikan bila dah berkawen nanti..hu3.

ok la..sebenarnye berbalik kepada niat asal kita sendiri. Apa tujuan kita bercinta dan menyayangi seseorang itu..dan yang lebih mudah lagi...terima seadanya..rezeki itu ada dimana-mana...cuma kena ada usaha jer...rezeki itu xkn datang bergolek..satu lagi kena jujur pd diri sendir..mcm ppuan nie die terlalu jujur..dia xboleh nk terima lelaki tuh sbb laki tuh xberduit..Jangan mempermainkan perasaan orang lain, bila dh xsuka berterus terang..bila ade yang sakit hati dan menyimpan dendam. maka hal lain plak yang timbul. oleh itu pohon la pada yang sepatutnya. Allah lebih mengetahui segalanya..Doa orang yang teraniaya ini dimakbulkn Allah..dan aku rase itu betul..sebb aku sendiri mengalaminya..aku mohon agar orang tuh xbahagia.dan akhirnya perhubungan mereka kecundang..

Sesungguhnya apabila kita berada di pihak yang benar, Allah akan membantu..biar pun ade halangan yang mendatang...sekiranya kita dizalimi..orang itu akan menerima balasannya..renung2kan dan selamat beramal..eceh!!!

p/s: Maafla..aku nie suke melalut.hehehe~~

2 comments:

SE UNIK NAMA KU said...

awk...sy sokong awk psl awk membela pompuan tu tp bkn sepenuhnyer kn..kdg2 kalo pikir balik btllah kn...pompuan dia sll nyer dia pikir pjg...hehehe...tp pompuan tu pn x ptt lah ckp lps sgt..hurmmm..kesian kat 22 org ni..si samad ngan tunang dia neh...

C'chanteque Manes said...

hehe..kan2..sbagai ppuan kekdang mmg kite lps ckp..tp yerlah..mmg xdinafikn mmg ppuan tuh kuang ajr ckit..tp mane2 ppuan pn die akn pk kn ms dpn die dlu..tjamin ke x..so xsalah sbnrnye..hu3