Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 16: ALaSaN

Salam Alaik',

NaA~~ Trima Kasih kepada mereka yang memberi peluang tuk aku membuat entri kat belog nie..sememangnye aku xde idea nak menulis...walaupun hati terasa ingin menulis...ade mende nk ditulis..tp bahan buktinye xde..so xbleh la nak menulis...

ahah..Entri nie, sape makan cili padi dia la yang terase pedasnye...sy mintak maaf awal2 lagi kepada sesiapa yang terase tuh...hehehe...Kekadang kan..sakit hati tau melayan orang yang suke bagi seribu satu alasan nie...sometimes tuh..alasan dieorang nie xdela logik pon..bile kite tune ckit, confirm xleh na jawab dah...

honestly, aku memang fed up dengan orang-orang yang mcm nie. Penat dow nak melayan kerenah korang nie..Makin ditanye makin meluat-luat plak aku dibuatnye..solutionnye..lebih baik aku berdiam nie, lagi aku menjawab kang..aku sendiri yang hangin..so baik aku bersabar jer...

tentang mereka-mereka nie, dieorang xdela bijak sangat..walaupun suke memberi seribu satu alasan tetapi selalunye mereka mengunakan alasan yang same berulang kali...contohnye..arini "Sorry,i lupe set jam pg td" keesokkan harinya "sorry2..pagi td i sakit perut" moralnya pergi kerja tetap lambat jugak...dan hal yang sama berulang setiap hari..cuma alasan yang berbeza-beza dan minggu depannya..alasan yang sama diguna pakai semula sehingga la...mereka-mereka ini xyah bgtau pn,aku sendiri dah jawabkan tuk dieorang nie...(ayat-ayat itu adalah contoh semata-mata tidak ade kena mgena yg hidup atau yang mati)

bukan la kerana aku yang bijak..kalau dah hari-hari dengar alasan yang same...dah bleh tangkap dah ape yang korang nak perkatakan..muak jugak la..kekadang tuh rase cm nak muntah jer...ade banyak lagi contoh2 yang sedemikian...

Dan Setiap masalah tuh mesti ade Jalan penyelesaiannya...salah satunye..kantoi...yerla..dah terlalu banyak sangat alasan kan...memula cakap lain then cakap lain...Kantoi ler..padan muka...bagi lagi banyak2 alasan...bila dah jadi macam tuh baru nak jadi baik balik..Berlakon ler..ape lagi...kalu ade anugerah Pelakon terbaik..elok sangat serah kat korang nie...tapi yerla..dah name pun Pelakon kan..so lepas tuh bwat perangai balik la...Mantop la korang!!!

aku xtau la mcmmane nak nasihatkan orang-orang mcamnie..ade tuh lebih tua daripada aku..spatutnye boleh berFIKIR dengan lebih baik..maklum la..orang tua...jauh lebih makan garam dari kita...tapi...Kosong dalam akal fikirannye...lain la aku nie..budak mentah baru nak kenal dunia, kekdang tuh terpesong jugak..huhu~~

maybe memang sifat korang mcm tuh..dan aku??? adalah mangsanya...korang xkan kemane pun dengan sikap macam nie..xde rase responsible...huhu~~ TOLONG la berubah...Nak tegur kang kecik ati...xtegur aku yang sakit hati...alahai~~ So how???

P/s: Serba salah nak post atau x...dan akhirnya................taaaadddaaa~~[Aku Tension]

2 comments:

Imma Yusri said...

rilek huda... sabo2....

C'chanteque Manes said...

hehe~~ ntah nape..rse nk tgelak plak bce entri sendri..skali bce dh mcm mak nenek mmbebel plak..huhu~~