Pages

ChaPteR HunDrEd 86: SouNd TRoUbLe.

Salam Alaik',


huhuhu...saye sedey 2 3 hari nie..ekceli bukan 2 3 hari nie dh seminggu lebih dh nie...huhu~~
Masalah siyes nie..sy sedang mengalami masalah pendengaran di telinga Kanan...huhu..ingatkan telinga masuk air jer..now dh jadi kritikal..Sebab..Bila orang bercakap xberape nk dengar and bunyi cam sayup-sayup jer...so semalam...sy telah ke klinik dan membuat pemeriksaan...bila doktor tuh cek..tetiba die kate

"Awak nie bersihkan telinga hari2 ker??" sambil tersengih-sengih
"Ha??hari2 tu la doktor..tp slalu la jugak...huhu"balas aku.
Doktor nie masih lg tersenyum..then dia sambung..
"sakit x??"
"xplak..cuma xselesa jelah...."
"sebenarnye..ade jangkitan kuman didalam telinga awak, so sekarang nie ia sedang membengkak dan menutupi kawasan gegendang telinga..sebab tu pendengaran awak kurang sedikit..so awak jangan korek lg telinga awak tu atau masukkan air..takut nanti die boleh bernanah."
"ok..." dlm hati aku...mak aih..bunyi mcm bahaya jew..huhu
"so i bagi u pil untuk u makan...then tengok dlm sminggu nie..kalu xbaik jugak..awak pie jumpe doktor pakar telinga..."
" baik doktor...terima kasih"
" satu lagi...jangan selalu sangat korek telinga...sometimes awk kena tinggalkan sedikit tahi die tuh as a protection for ur ears..."
"Owh..yerker...baik doktor..."
na~~ baru tau pentingnye Tahi telinga tuh..yang jadi point aku plak..baru2 nie Kak ipar aku pun mengalami masalah yang same cuma different situation sebab die terlebih tahi telinga..haha..but me...sebab bersih sangat...huhu..haila~~ Terlebih tahi tu bukan sebab aku..salah guna cotton bud..die xleh yang besar punya...mau yg baby punya..hahaha~~ sebab bukan die korek..tp tahi telinga tuh makin kedalam..xkuar pun..tu yg menyebabkan telinga dia sakit..but me plak..xsakit..tp xbrape nk clear bila nk mendengar..jadi penat plak sebab mengunakn sebelah telinga untuk mendengar..huhu~~

p/s: so kawan-kawan jage la telinga anda bebaik...

No comments: