Salam Alaik'
hehehe...Happy sangat..sebab..weekend aritu dapat pulang ke Kampung terchenta...lebih menambahkan happynye..apabila Emergency leave yang diambil telah menjadi Annual Leave..Alhamdulillah..Thanks to my Boss...Bahar..kerena merealisasikannya..kekeke..[Puitis tul ayat aku...hehe]
So Pagi Jumaat tuh aku bertolak ke Bukit Jalil..huhu..terseksa i rase nek bus kt Bukit Jalil nie...tuk sementara waktu nie Puduraya telah ditutup untuk menaiktaraf...so terpaksa la nek bus kt Bukit Jalil..so aku sampai kampung dalam kul 4 petang...bila bus berhenti jer kt depan rumah..aku dah terpandang sesuatu yang amat aku rindui...
hik3..Yummy..Mempelam muda..Pergh..memang lazat dan enak...xletak beg dalam umah lg aku dah petik 2 biji...then masuk dalam umah..salam Mak & ude...amek cili padi..terus bwat "colek" and kupas buah pelam nie...ha..then..duk ngadap tb..makan..memang tip top asam nie...hehehe...namun begitu..kerana keterujaan aku terhadap buah pelam nie maka..dengan bijaksananya...aku telah memotong jari tu..huhuhu~~ xpasal2 luka & berdarah..sebenarnya terpotong 3 jari..tp yg luka 1 jer...nasib bek...ape lg..xpasal2 kena marah ngan cik Siti..sebab xberhati-hati...last-last...mak aku yg tolong potongkn untuk aku..
sempat lg cakap kat die.." Saje jer potong jari nie..lau x..mak mesti xnk tolong potongkan..nk manje2..hehehe" menjeling mak aku...hari sabtunye...Angah sampai kampung jugak...berjaya aku menghasut abang aku nie balik kampung..baru lah rase meriah cikit rumah nie..bila semua balik...isu utama yang timbul adelah...Facebook...hahaha..semua orang dah ade Fesbuk nie..anak buah aku, abang2 aku..duk klako tengok ude aku blaja men fesbuk dengan angah..hehe..aku?? nyampuk ckit2 jer...
Tengahari tu..kitorang masak same2..Me, Mak & K.Ngah...Menunya ialah...Laksa Johor kegemaranku...yang mak la bwat..aku just sediakan ulam2 die jer...K.Ngah lak masak Kari Kepala and sayur Taugeh..then aku Sambal Udang yg memang Tip Top kepedasannye...huhu...Then aku bwat status aku kt Fb semua orang likes...disebabkan Laksa Johor yg best tuh..maklum la..membe degree aku semua dah merasa keenakan dan kesedapan Laksa Johor my Mum..memang terbaek la..hehe..ingat lagi sampai dorang order untuk bacaan yassin di kolej then time open house pun aku jamu dorang laksa johor..smpai xtercukup la dibwatnyer...hehehe...kenangan..best2....
erm..dekat ulam-ulam laksa nie aku tambang sekali dengan mangga muda..taugeh aku xleh letak..sebb aku xsuke taugeh mentah..hehe..angah aku memang sedap..sebab ade masam2 ckit..xdelah harap kat Limau...bijak aku nie...hehe...
:: Nie mangkukku ::abes..2x tambah lg...
ngee~~
.jpg)
then malam itu..kami menunaikan impian bondaku untuk makan Pizza...hehehe..yang sebenarnye die xminat pun..tp disebabkan keinginan die tuh...so kami pn blanje la...lagipun sempena hari Ibu kan ahad tuh...then ari Ahadnyer Aku and Mak turun KL...Mak lepak rumah Mak Teh dekat Ampang...Mak saudara sebelah baba ku..sekrang nie tengah sakit tenat..huhu..sayu hati betul tengok keadaan dan aku sangat2 kagum dengan anak2 Mak Teh aku...sebab mampu menjaga dia dengan baik sekali...Itu yang menambahkan lagi k'touchingan tuh..huhuhu...
Seandainya Mak aku sendiri jatuh sakit..mampukah aku menjaga sebaik mana Anak-anak Mak Teh menjaga dia..tertanya-tanya aku kat diri aku sendiri..sebab tu aku sentiasa berdoa agar ibuku sentiasa sehat dan dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...Kini tertunai sudah tanggungjawab seroang anak kepada ibunya...Aku?? rasenye belum lagi....huhuhu~~
itu sajalah ceritera weekendku...walaupun masa cepat berlalu..tetapi segalanya indah untuk diingati..hehehe..then business pun mula berkembang dengan baek..kini mula membuka branches die kampung..kekeke..moga-moga ade feedback yg baik.InysaAllah.
.jpg)
.jpg)

No comments:
Post a Comment